Crònica curses

UTBCN 2014

La cara ho diu tot. Si em pregunteu si en el moment de la foto ho tornaria a intentar (i dic intentar perquè no es fàcil acabar una cursa de 100Km), us diria que NO. Per ser la primera estic més que satisfet, abandonar al km 70 després de córrer i caminar durant 13 hores seguides doncs que voleu que us digui, toca els collons...però una retirada a temps es una victòria, podia haver-la acabat? Si, però l’arribada a la meta no hagués estat així. Considero que arribar a la meta en condicions mitjanament óptimes es bàsic. El sofriment és inevitable... els dolors... les molèsties...
Durant aquestes 13 hores he gaudit del paisatge, de l’esport, i de la companyia d’una gran persona i millor amiga (shhhh...ara que no m’escolta, es una máquina), he aprés molt i encara hem queda molt per aprendre, queden encara moltes més hores per entrenar però tot es qüestió de temps, no tinc cap repte, no estic decebut de no haver acabat, tot el contrari estic content per arribar fins on he arribat i com he arribat, ara toca descansar, recuperar-se, seguir entrenant i pensar en una altra cursa, perquè si em pregunteu ara si ho tornaria a intentar, et diria que SI.

MONTSERRAT SKYRACE 2015
Aquesta part de la crònica la faig a un més de la cursa. Desprès de passar un parell de mesos de "bajón", de no entrenar pràcticament res degut a la recaiguda de la meva hernia discal i a més afegint-ne una contractura de cavall als meus trapezis sembla que per fi puc veure la llum al final del túnel. Em torno a posar les piles, sortir a córrer i sortir a la muntanya. Entrenarem per acabar dignament la Montserrat Skyrace 2015 el proper dia 15 de Març.

Dissabte 14 de març, recollim els dorsals i samarreta per no fer-ho el mateix diumenge i així no cal llevar-se tant d'hora.

La meteo no acompanya, calamarsada a la Autopista de Manresa, temperatura baixa, molt baixa... bufff... la que ens espera demà.

Arribem a destí i recollim el dorsal i la samarreta, preguntem a la organització si ha canvi en l'intenari per no pasar pel canal de Sant Geroni... de moment no hi ha canvis fins diumenge abans de la sortida no ho sabrem. Ha nevat al capdamunt de Montserrat ens comenten, bufff... demà patirem.

Diumenge, temperatures baixes, 0.5 graus a Monistrol a les 7:00 del matí i en una hora arrenca la Montserrat Skyrace. Dubtes de amb quina roba començar, finalment decideixo sortir sense paravent, deu minuts de fred i després ja estarà la locomotora en marxa. A més el sol sembla que vol treure el cap, encara suarem...

Encarem els primers 11 km abans de d'arribar a Santa Ceclía el meu company en una baixada ja m'ha deixat enrere, es una màquina, a partir d'aquí continuo sol fins arribar a l'avituallament de Santa Cecília on faig una breu parada per menjar quatre fruits secs i un parell de trossets de plàtan i un gotet de cocacola per encarar la temuda canal de Sant Geroni.

A mitja canal m'aturo, recolzat en un arbre prenc un gel, ho necessito, les cames no tiven. Un cop superada la canal, ultim tram d'escales fins arribar a Sant Geroni, foto i avall que fa baixada. Pel camí encara tinc temps d'aturar-me i fer algunes fotos del paissatge, les vistes des d'aquí son espectaculars, la baixada molt xula. Moment crític al Camí de l'arrel al km 18 aprox. atac de gana, si, si, tinc un atac de gana ja veig la teulada de Santa Cecília, apreto una mica per trigar menys temps, tinc gana, molta gana. Arribat a l'avituallament endrapo tot el que puc, bufff... que bé. Galetes, olives, fruits secs, unes galetes salades i un parell de gotets de cocacola. Apa a seguir, ultims 4 kms, ja es veu Monistrol. Baixada molt maca i carregat de benzina, avanço a força gent de baixada, ja sento al speaker de meta, vinga últim esforç i ja hi som.

UT EMMONA 2015
El repte per aquest 2015 es majúscul, l'Emmona

L'Ultra Trail de l’Emmona és una prova de llarga distància per Alta Muntanya, amb més del 40% del recorregut està per sobre dels 2.000 metres i arribant als 2.914m del Puigmal.

L'Ultra Trail son 122,57 km amb 9.139 metres de desnivell positiu i 18.278 metres de desnivell acumulat.
Un terreny espectacular per si mateix, en unes condicions climàtiques que poden ser molt difícils, calor, vent, fred, pluja, neu,...
Una prova on és imprescindible un perfecte entrenament físic i mental. L’Emmona és molt més que anar a córrer unes hores per la muntanya, és sentiment, és patiment, és il·lusió i frustració, és arribar al límit de les nostres possibilitats i descobrir el nostre autèntic potencial.
Durant tot el recorregut no hi ha n’hi un metre de relax, les continues pujades i baixades de gairebé 1.000 metres de desnivell fan que el cos estic al màxim durant tota la prova.
Tothom que ho intenta ho fa amb una il·lusió, acabar-la. Els que ho han aconseguit ja coneixen aquest plaer i saben que ja mai res tornarà a ser igual.

Només mirar el perfil ja espanta no?

Perfil

Recorregut

Ha arribat el dia, Aquesta tarda sortim cap a Sant Joan de les Abadesses. Dir-vos que aquesta part de la crònica l'escric a 24 hores de començar Emmona. Sóc un sac de nervis, avui a les 5 del matí ja tenia els ulls com plats, de cop i volta he despertat pensant que era al pavelló de Sant Joan i m'havia d'aixecar per prendre la sortida una hora més tard. Porto, bé diria que, portem tots els que participem en el Emmona patint per la meteo durant tota la setmana, sembla que les previsions milloren una mica respecte 5 dies enrere, però caldrà estar atents fins a l'últim moment.

Tot el necessari està preparat, en el meu cas vaig lleuger de pes, amb el material obligatori és clar. De sortida no porto res de menjar, menjaré en els diferents avituallaments. Aigua i isotònic de sortida si. Esmorzar una bona porció de pastís energètic i gasssss ...

48 hores han passat després de tota la informació que he llegit via Facebook, twitter, etc .... ja amb els peus a terra potser és l'hora de valorar tot el que hem viscut. La nostra "carrera" per dir-ho d'alguna manera va acabar abans del previst, al km 38,4 km al control de Vallter i després de 3335 mts de desnivell positiu i 1954 mts de desnivell negatiu, amb un acumulat de 5289 mts. El temps fins aquí 9:17:05 molt lents potser, però l'objectiu era acabar Emmona. L'organització decideix neutralitzar la carrera a causa de les tempestes elèctriques que hi ha situades a la zona de Bastiments i el Puigmal. Quan vam rebre la notícia ens vam quedar amb un sabor agredolç, han estat molts mesos d'entrenament i sacrifici i finalment la muntanya no ens ha permès seguir, en qualsevol cas no ens queda més que acceptar que fins aquí ens han deixat arribar i em quedo amb la part positiva de l'experiència.

Compartir el que hem compartit amb els 5 companys que hem estat en Emmona no té preu, hem anat bé junts totes aquestes hores que hem tingut l'oportunitat de compartir.

L'experiència de dos professionals com són Carlos i Mari, els companys Allan i el seu cosí Oscar que també tenen experiència en alta muntanya i com no podria ser d'una altra manera els aprenents del grup, Ferran i un servidor, dos bojos que ens encanta la muntanya i que tenim ganes de viure experiències com la d'avui.

És l'hora, tres quarts de sis, estic despert, no he dormit molt. Hora de llevar-se, rentar-se la cara i acabar de preparar la motxilla.

Sembla que estic més tranquil, hauria de ser a l'inrevés suposo ... Els 6 ens dirigim cap a la sortida, ja hi ha molta gent, abraçades entre corredors, amb les seves famílies, fills ... tots ens desitgem sort.

Poso en marxa el meu ritual abans de la sortida, m'ajupo i prenc amb les meves mans un grapadet de sorra del terra, la passo de una ma a l'altra, entre els meus dits, És com si volgués fusionarme amb ella.

M'aixeco i ara sí, desitjo sort als meus companys i que tot vagi be.

El speaker comença el compte enrere, un murmuri s'apodera de la zona de sortida i els espectadors, familiars i amics arrenquen amb un aplaudiment i amb crits d'ànims.

Comença l'Emmona, vam sortir trotant pels carrers de Sant Joan, hi ha molta gent aplaudint i animant ... això et dóna ales. La temperatura és agradable, xafogor, abans d'arribar al pont medieval ja em trec els maneguets. Ha aquesta hora ja es fa clar sortint de Sant Joan afrontem les primeres rampes entre boscos i prats. El primer objectiu, el Puig Estela, punt culminant de la Serra Cavallera. No serà la cota més alta però les rampes de pujada són duríssimes. Els primers raigs de sol treuen el cap, i sota aquest i als nostres peus un mar de núvols. La vista és sublim, les rampes són terribles, tinc els bessons a punt d'esclatar. Ja a dalt, al cim ens parem per immortalitzar el moment, la vista és ... espectacular.

Si la pujada ha estat dura la baixada ja és el súmmum, anava avisat per Carlos i Mari de la baixada, ells ja l'han patit en un parell d'ocasions. Em van dir: sobretot no baixis per on baixen tots, fes-ho per un dels costats. Sort que vaig seguir el seu consell, era una pista de patinatge, vaig relliscar un cop, el meu cul ho va notar. Vaig veure a tanta gent relliscar ... vaig acabar rient-me de mi i de tots els que anaven caient, va ser divertit.

Arribem al primer avituallament sòlid a Pardines on som rebuts amb aplaudiments i mostres d'ànim per part dels espectadors, el poble i els carrers són preciosos.

Després de menjar i hidratar-nos ja amb combustible als nostres dipòsits començem la llarguíssima pujada al Balandrau (2585m) una pujada de 1400 mts. Crestejem des del Balandrau fins a Vallter, el paisatge és sublim. Veig Fontalba a la meva esquerra, que prop està i quants kms ens queden fins arribar-hi. En l'avituallament del Coll de Tres Pics m'he d'abrigar, quin fred ... allà em trobo amb un company de la mili, quina alegria no ens vèiem des de l'any 96 xerrem una estona mentre mengem alguna cosa i ens abriguem per resguardar-nos del fred. Vull seguir, aturat m'està agafant fred. Encarem el Puig de Fontlletera (2575mts) i els Borregues (2675mts) anem Mari, Allan i jo, Carlos i Ferran s'han avançat. Mari i jo vam pujar a bon ritme però conservant, Allan està amb una bona pájara, no es troba bé, res físic, el cap li està traint, l'estirem, Mari davant i jo darrere, però no reacciona. Ens comenta que es planteja abandonar a Vallter, no es troba bé. Vam decidir seguir sense ell, ens sap greu, però tot és costa avall fins a Vallter, hem de seguir al nostre ritme o el temps se'ns menja.

El cel està amenaçador, ja cauen les primeres gotes, la cosa pinta que ... comença a ploure cada vegada amb més intensitat, amb la mateixa intensitat que augmentem el ritme, la pluja es converteix en calamarsa, tenim l'avituallament de Vallter a la vista, premem més l'accelerador, una mica més, crec que he baixat més ràpid corrent que qualsevol esquiador en plena temporada. Arribo a l'avituallament amarat, darrere arriba Mari, vam entrar i ens trobem amb Carlos i Ferran ja porten allà 30 minuts, ens comenten que de moment no deixen sortir a ningú, mengem, pasta i un iogurt amb un parell de gots de Coca-Cola , em senten genial. Al poc arriba l'Allan ja estem tots més tranquils, de nou tots junts.

De sobte una veu forta fa que cessi el murmuri del local, fora ja no plou, comença a sortir el sol.

L'organització ens comunica que la cursa s'ha neutralitzat a causa de les condicions meteorològiques, una tempesta elèctrica afecta la zona de Bastiments i el pic de l'infern i una altra al Puigmal. La remor comença de nou, aquesta vegada es fa més sonora ... la nostra cursa ha acabat, el somni de l'Emmona s'ha acabat ..

Balandrau

Puig d'Estela

Pardines

TRAIL CATLLARAS 2015

"Diuen que l’eco de la brama del cérvol recórrer de punta a punta la Serra de Catllaràs reclamant l’atenció de les femelles. Un joc entre dos que deixarà de ser-ho perquè la família del trail running també ha respòs a la crida. Tan sols hem d’escoltar el nostre instint animal i endinsar-nos en aquest espai de gran bellesa i riquesa natural. I allà, enmig de la immensitat de les nostres muntanyes, quedarem reduïts a res quan lluitem en cada una de les nostres passes. Potser tocarem la glòria, o potser no, però aquest 26 de juliol ens espera una aventura excitant; el Trail Catllaràs."