SALGA AGUDA

Divendres, cap de setmana llarg, 4 dies per fer el que més m'agrada, gaudir de la muntanya i la natura. Quedem dies abans amb el company Fernando en fer un bon entreno per l'Emmona, mirem diferents tracks a wikiloc, miro ressenyes, no vull sorpreses d'última hora i que tot quedi en un intent. Tenim clar el que volem fer, però no tenim tan clara la ruta a seguir. l'Objectiu principal coronar la Salga Aguda, el punt més elevat de la Serra de Picancel amb 1.172 metres que es troba al municipi de la Quar.

La ruta que volem fer es sortir del Càmping - La Quar - Salga Aguda - La Portella - Càmping.

Sortim del càmping seguint el Torrent de Vilardell fins a la Collada de l'Alzina, uns 5 km de pujada per pista, en arribar a la carretera seguim cap a la dreta fins arribar a l'alçada de Coll Tinyós on seguim una estona el GR 4 passant pel pas estret i arribant a la carretera que va desde Sant Pere de la Portella fins a la Quar. Ja tenim el Santurari de la Quar a tocar, enfilem el cami fins al capdamunt de la mola rocosa, unes fotos i seguim la ruta, a partir d'aquí el camí passa a ser desconegut. Tot i que anem amb el GPS ens costa trobar el corriol a seguir finalment ens adonem per on hem de tirar, buff!!! per aquí no es pot córrer, és complicat, troncs, branques i més troncs pel mig del corriol. Finalment arribem a una pista que ens ha de dur fins al nostre objectiu, la Salga Aguda. Seguim el nostre camí passem per Salga una construcció en runes on fem la foto de rigor i enfilem la cresta del camí de pujada passant pel serrat del Teixons (1055 mts). Quins 100 mts ens esperen fins coronar, gassss!!! unes vistes expectaculars, Vilada, El Pantà de la Baells, El Catllarás, El Puigmal... i no ens adonem i ja som al cim després d'una petita grimpada. Quines vistes, ha valgut la pena, més fotos, s'ha de immortalitzar el moment. Reposem arreserats, fa vent, un gel i una barreta i avall que fa baixada. Amb molt de compte enfilem la cresta de baixada, passem pel Roc de la Veu (930 mts), 100 mts de baixada plena de pedra on hem de posar els 5 sentits per no relliscar. Portem ja 15 km a les cames i un bon desnivell acumulat propera parada a Sant Pere de la Portella, ermita que ja coneixia. Enfilem per una trialera amunt d'uns 2 Km que ens acabarà de trencar les cames tot sortint a una pista al peu del Serrat de San Isidre. Ara ja tot es baixada, seguim fins arribar de nou a Coll Tinyós i seguidament enfilem la pista de baixada pel l'altre costat del Torrent de Vilardell fins arribar al càmping.

Un bon entrenament amb un bon company, el resultat: Distància 27,54 Km Desnivell acumulat 2040 mts.